Temný rytíř byl vyloučen z boje o Oscara
Jeden z nejzajímavějších soundtracků letošního roku byl právě vyloučen z boje o Oscara za nejlepší filmovou hudbu. Stalo se mu tedy úplně to samé, co před třemi lety hudebnímu doprovodu ke snímku Batman začíná. Akademii se totiž stejně jako tenkrát nelíbila skutečnost, nad kterou by asi většina z nás mávla rukou. Problém spočívá ve spoluautorství soundtracku. Všeobecně se totiž má za to, že na něm společně pracovali pouze James Newton Howard a Hans Zimmer. Jenomže tito dva pánové mají na svědomí pouze nějakých 70%, zatímco za zbytek byli zodpovědní skladatel Lorne Balfe, hudební editor Alex Gibson a ambientní hudební designér Mel Wesson, což jsou jména, která také byla uvedena v oficiálním dokumentu, na němž je přesně specifikován jak ten či onen kousek soundtracku vznikal.
Tři posledně jmenovaní pánové prý ale nakonec podepsali prohlášení, v němž veškeré zásluhy připisují Howardovi s Zimmerem, jenomže akademii něco takového nestačí a soundtrack byl tedy z boje o Oscara oficiálně diskvalifikován. Když si to tak po sobě několikrát čtu a to samé dělám s originální zprávou z jednoho z anglicky mluvících filmových webů, tak nějak stále nemůžu přijít na to, v čem že je sakra problém. Nejde tedy jednoduše (v případě vybrání hudebního doprovodu) udělit nominaci hned celé pětici pánů? Nachází se mezi čtenáři někdo, kdo tomu rozumí? Jestli ano, pak prosím o vysvětlení, protože mi z toho jde hlava kolem.